Mistä apua?

Satakunnan hyvinvointialue – Yhteydenotot terveyspalveluihin

  • Terveyteen liittyvissä asioissa: Ota ensisijaisesti yhteyttä omaan hoitajaan tai lähetä viesti terveysasemalle sähköisesti. Mikäli tämä ei ole mahdollista, soita terveysasemasi ajanvarausnumeroon. Puhelut voivat ohjautua takaisinsoittoon. Terveysaseman yhteystiedot löytyvät www.sata.fi.
  • Hätätilanteessa: Soita aina numeroon 112.
  • Päivystysasioissa: Soita päivystysapunumeroon 116 117 ennen päivystykseen lähtemistä.
  • Hyvinvointialueen palvelunumero: Soita numeroon 0100 2244, maksuton alueen asukkaille. Tähän numeroon voi soittaa, jos et tiedä, mihin olla yhteydessä. Muut palvelunumerot löytyvät myös osoitteesta www.sata.fi.
kuvassa Satakunnan Hyvinvointialueen yhteystiedot jotka löydät https://satakunnanhyvinvointialue.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/
Kuvan lähde: https://nakoislehti.satakunnankansa.fi/6b3ba08e-4771-4d15-b99c-b9a872afb2ad/14
kuvassa Satakunnan Hyvinvointialueen yhteystiedot jotka löydät https://satakunnanhyvinvointialue.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/
kuvan lähde: https://nakoislehti.satakunnankansa.fi/6b3ba08e-4771-4d15-b99c-b9a872afb2ad/16

Hätänumero 112 – Soita, kun hätätilanne vaatii

Soita 112 aina, kun olet todellisessa hätätilanteessa, jossa hengen, terveyden, omaisuuden tai ympäristön turvallisuus on uhattuna.

Kun soitat 112:

  • Vastaa selkeästi kysymyksiin.
  • Noudata annettuja ohjeita.
  • Lopeta puhelu vasta, kun saat luvan.

Mikä on hätänumero 112?

  • 112 on Suomen ja EU:n ainoa hätänumero.
  • Se toimii ilmaiseksi mistä tahansa puhelimesta, myös ulkomailta.
  • Soittaessasi ulkomailta, puhelu ohjautuu paikalliseen hätäkeskukseen. Muista selvittää matkakohteen hätänumero, jos et ole EU-maassa.

Jos linja on ruuhkautunut:

  • Älä sulje puhelinta. Odota, kunnes puhelu yhdistyy.

Muistathan:

  • Kiireellinen hätätilanne? Soita 112.
  • Vastaa kysymyksiin.

(Lähde: 112.fi)